Η συνάντηση έχει ως στόχο να προσφέρει στους γονείς μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ) και ποια είναι η διαδικασία της αξιολόγησης και της αποτελεσματικής παρέμβασης.
Εισηγήτρια: Μαρία Ράλλη
Ειδική Παιδαγωγός, Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Κρήτης
Kατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι γονείς θα ενημερωθούν λεπτομερώς για τις εναλλακτικές επιλογές διάγνωσης και υποστήριξης του παιδιού τους από τους ειδικούς. Επίσης, θα εξασκηθούν να αναγνωρίζουν τα προφίλ μαθητών με ΜΔ και ποιες τεχνικές μπορούν οι ίδιοι να εφαρμόσουν για να βοηθήσουν το παιδί τους στο σπίτι.
Μετά το τέλος του εργαστηρίου οι γονείς θα είναι σε θέση να απαντήσουν:
- Ποιες είναι οι ενδείξεις των ΜΔ από την προσχολική ηλικία και γιατί είναι τόσο σημαντική η έγκαιρη και έγκυρη ανίχνευση των ΜΔ;
- Ποιο είναι το γνωστικό και κοινωνικό-συναισθηματικό προφίλ του μαθητή με ΜΔ στη σχολική ηλικία;
- Ποια είναι η διαδικασία αξιολόγησης και ποιοι φορείς εμπλέκονται σε αυτή; Γιατί είναι αναγκαία η διεπιστημονική ομάδα;
- Ποιος ο ρόλος του εκπαιδευτικού γενικής εκπαίδευσης και του ειδικού παιδαγωγού στην αξιολόγηση και στην παρέμβαση;
- Πότε εφαρμόζεται το εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης και ποιες ειδικότητες εμπλέκονται σε αυτή;
- Με ποιο τρόπο οι γονείς μπορούν να υποστηρίζουν την παρέμβαση του παιδιού τους; Ποιος ο ρόλος της διαφορικής ενίσχυσης; Ποια η χρησιμότητα των γραφικών οργανωτών στη μελέτη;
- Πότε οι γονείς και οι μαθητές είναι σκόπιμο να δεχτούν συμβουλευτική υποστήριξη; Γιατί είναι αναγκαία η ενεργητική ακρόαση;