Συχνά οι εκπαιδευτικοί διακατέχονται από συναισθήματα απόγνωσης, αγανάκτησης και παραίτησης. Είναι αναστρέψιμη αυτή η κατάσταση; Μπορούν να βρουν πάλι τη χαρά της διδασκαλίας και να νιώσουν ότι είναι αποτελεσματικοί; Οι δεξιότητες Gordon μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό εργαλείο που θα μετατρέψει τη τάξη σας σε ένα χώρο παραγωγικό, ευχάριστο και γεμάτο ζωντάνια.
Τι διαφορετικό έχει η διδασκαλία που φέρνει αποτέλεσμα και ανταμείβει από εκείνη που αποτυγχάνει και κουράζει; Καθοριστικός παράγοντας για την αποτελεσματική διδασκαλία είναι η δεξιότητα του δασκάλου να δημιουργεί μία ποιοτική σχέση με τους μαθητές του, πέρα από το αντικείμενο και τη διδακτέα ύλη.
Το εργαστήριο εκπαιδεύει τους δασκάλους στις δεξιότητες τις οποίες χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τα αναπόφευκτα προβλήματα πειθαρχίας των μαθητών και να χτίσουν μαζί τους μια ζεστή και αρμονική σχέση. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, οι μαθητές ευδοκιμούν και οι εκπαιδευτικοί αντλούν ικανοποίηση και επιβράβευση.
Η επιβολή εξουσίας και οι τιμωρίες εκτός του ότι δεν εγγυώνται την εξάλειψη των «κακών συμπεριφορών», οδηγούν σε μη επιθυμητά αποτελέσματα, όπως επιθετικές συμπεριφορές, εξέγερση ή απόσυρση.Η φιλοσοφία του δρ Gordon για την πειθαρχία βασίζεται στην πεποίθηση ότι ο αμοιβαίος σεβασμός και η από κοινού επίλυση των προβλημάτων οδηγούν σε μια αρμονική σχέση δασκάλου-μαθητή. Ένα τέτοιο κλίμα κινητοποιεί τη συνεργασία ακόμα και των πιο «δύσκολων μαθητών».
Συγκεκριμένα, οι δάσκαλοι θα μάθουν:
- Τι να κάνουν όταν η συμπεριφορά των μαθητών τους εμποδίζει τη διδασκαλία
- Πώς να μιλούν ώστε οι μαθητές να τους ακούν
- Πώς να επιλύουν τις συγκρούσεις στην τάξη με τρόπο που δείχνει σεβασμό στις ανάγκες και των δύο πλευρών
- Πώς να στηρίζουν αποτελεσματικά τους μαθητές τους όταν αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία
- Πώς να θέτουν κανόνες ώστε να μην απαιτείται η χρήση εξουσίας για την τήρησή τους
- Πώς να ενθαρρύνουν εποικοδομητικά τους μαθητές τους
Στόχος είναι, πριν από την πραγματοποίηση του προγράμματος, να αναγνωριστούν οι τομείς που χρήζουν βελτίωσης, ώστε ανάλογα να προσαρμοστεί η διεξαγωγή του εργαστηρίου. Πιο συγκεκριμένα, τροποποιώντας το υλικό, τα παιχνίδια ρόλων και τις ασκήσεις, το εργαστήριο θα ανταποκριθεί στα αιτήματα και τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών και της διεύθυνσης του σχολείου σας.
Για περισσότερες πληροφορίες που αφορούν το κόστος, τον χρόνο διεξαγωγής και τον προγραμματισμό, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Τηλ: +30 210 8016 466
Το βιβλίο «Τα μυστικά του Αποτελεσματικού Δασκάλου» και το εγχειρίδιο ασκήσεων του εργαστηρίου συμπεριλαμβάνονται στο κόστος συμμετοχής.
Κάθε τάξη έχει έναν ή δύο “ταραχοποιούς”∙ η μέθοδος θα έχει αποτελέσματα και με αυτούς;
Τις περισσότερες φορές οι μαθητές αντιδρούν θετικά στο μοντέλο Gordon επειδή δεν υπάρχει κάτι στο οποίο να θέλουν να εναντιωθούν – δεδομένου ότι οι δάσκαλοι δεν χρησιμοποιούν πλέον την εξουσία τους για να τους πειθαρχήσουν. Οι δάσκαλοι θα συνεχίσουν βεβαίως να αντιπαρατίθενται στα παιδιά, αν εκείνα προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές, αλλά θα το κάνουν με έναν τρόπο που θα κινητοποιεί τους μαθητές να είναι πιο συνεργάσιμοι.
Αν αρχίσω να χρησιμοποιώ την Ενεργητική ακρόαση με κάθε μαθητή και να διαπραγματεύομαι ακόμα και το παραμικρό, πόσος χρόνος θα μου απομείνει για να διδάξω;
Στην αρχή μπορεί να σας φανεί ότι χάνετε χρόνο. Οι μαθητές συχνά βιώνουν θυμό, δυσαρέσκεια, ντροπή, αμφιβολίες για τον εαυτό τους και πολλά άλλα συναισθήματα. Όταν, όμως, συναντήσουν έναν δάσκαλο με δεξιότητες ακρόασης, θα μπορέσουν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους. Πολύ συχνά, η μη εκδήλωση των συναισθημάτων οδηγεί σε «κακές συμπεριφορές» που είναι πιθανό να διαιωνιστούν. Θα συνειδητοποιήσετε ότι αυτός ο επιπλέον χρόνος ακρόασης είναι πραγματική επένδυση και θα σας απαλλάξει από αμέτρητες ώρες έντασης και αναποτελεσματικών αντιπαραθέσεων.
Μπορώ να χρησιμοποιώ το μοντέλο Gordon στις τάξεις μου, όταν στο σχολείο όπου εργάζομαι οι άλλοι δάσκαλοι και η διεύθυνση χρησιμοποιούν μεθόδους εξουσίας;
Ναι, μπορείτε. Θυμηθείτε την εποχή που ήσασταν εσείς μαθητές. Σε ποιους δασκάλους αντιδρούσατε θετικά; Σε εκείνους που σας επέβαλλαν κάποιον κανόνα χωρίς να ενδιαφέρονται για τα συναισθήματα και τις απόψεις σας, ή σε εκείνους που ήταν δίκαιοι και ικανοποιούσαν τις ανάγκες τους χωρίς να θίγουν τον αυτοσεβασμό σας; Κάθε σχολείο έχει τους δικούς του «δημοφιλείς» δασκάλους. Εκείνοι που κάνουν την παραμονή στην τάξη μια ευχάριστη και αποδοτική εμπειρία και αντιμετωπίζουν τους μαθητές με το σεβασμό που αρμόζει σε κάθε άνθρωπο κερδίζουν πάντα την καρδιά και το μυαλό των μαθητών τους.